söndag 11 december 2011

Sista dagisfotot..

Nu är snart min minsta stor. Hon är störst på dagis och går sista året där nu. Nästa höst börjar hon på skolan, som (i dagsläget) är en f-9 skola. Det blir en omställning det..  Men jag får ta vara på minnet av dagis, genom att scrappa det fotot..

Till bakgrund har jag använt Pleasant och remsorna med linjalgraderingar på heter Prosperity. Båda kommer från Autentique papers serie Blissful. Som vanligt så är min layout sparsamt dekorerad. Ramen från Kort & Godt har jag sprayat med mistsamlingen som heter Winter Wishes. Där i har jag en bit spillpapper och ett häftigt, oregelbundet alfabet från Prima. Blomman är från Prima, men den finns inte i shoppen än, men rosorna finns där, liksom bommulsbandet jag trätt genom de stora härliga öljetterna.. De finns i många färger, men inte i webshoppen - än!  Tre små facettslipade pärlor sitter där på fotomattan åxå..
Det som är kvar att prata om är ju fotomattan. Det är ett Coredinations papper från "The chocolate stack". Papperna i denna bunt har alla samma bruna yta, men olika färg där under.. Denna är lila, för det passade så bra in till fotot. Har ni sett den nya läckra "fotfilen", ett distressing verktyg som är framtagen av Invild Bolme för Prima? Det är den jag har använt på pappret..

 Det är verkligen ett multiverktyg! Den har tre olika grovlek på rivytan, Den finaste är den som syns åt vänster. Motsatt sida där har en utbytbart rivyta. Dessutom finns det en rakbladskniv, (en edgescraper). På andra kanten av verktyget sitter ett falsben. I änden av handtaget sitter en metallborste, med vilken man kan skrapa på foton eller papper, för att få ytterligare en effekt. Här ser du lite bättre hur jag skrapat fram den lila färgen ur det bruna pappret.


Verktyget är dessutom greppvänligt, ergonomiskt och i en snyggt grön färg. (Som matchar den kanonbraiga skalpellen hon har tagit fram!) Så enkelt! 
Jag önskar er en bra dag!  

3 kommentarer:

Ziro sa...

Jättesnygg layout! Jag har också det där distressverktyget och skalpellen. De är kanonbra! Jag har även ett jättestort matchande skärunderlägg som jag är jättenöjd med!

Stephi sa...

snyggt

Anette sa...

Vilken fin LO!